Maand van de klassieker #3 verzamelplek recensies en leeservaringen

Morgen, woensdag 1 augustus, gaat Maand van de klassieker 2018 van start!

Maand van de klassieker 2018

Maand van de klassieker, hoera ik heb mijn klassieker uit, en nu?

Hieronder in de reacties kun jij jouw klassieker (de titel en de auteur en een link naar jouw recensie (op je blog, op Hebban, Instagram, Facebook of op Goodreads) plaatsen*.

Tijdens het plaatsen van jouw reactie vul je tevens jouw (voor)naam en e-mailadres in (zoals je normaliter ook doet bij het achterlaten van een reactie), jouw e-mailadres wordt niet zichtbaar voor anderen.

Heb jij geen recensie geschreven, geen probleem, vertel dan in maximaal 10 zinnen wat jij van het boek vond hieronder in dezelfde reactie.

Ik heb reeds een pagina aangemaakt op mijn blog waar alle recensies uiteindelijk verzameld worden (klik). Daar staat straks jouw recensie tussen met vermelding van jouw (voor)naam, de titel en auteur van jouw klassieker en de link naar jouw recensie. Wil jij na augustus nog eens een klassieker lezen, dan kun je op deze pagina bijvoorbeeld jouw volgende klassieker kiezen.

Mocht jij nog vragen hebben, stel ze gerust hieronder in de reacties (ja dat mag tussen de reacties met links door!) en lees anders Maand van de klassieker #1 of #2 terug.

Heel veel leesplezier toegewenst!

*Let op: als jij niet de juiste en volledige gegevens achterlaat (naam auteur én titel van jouw klassieker én een evt. link naar jouw recensie), dan kan ik jouw gegevens niet overnemen op mijn blog pagina. Hoe deel je een link van jouw recensie op Goodreads, Instagram, Facebook of Hebban –> Google

38 gedachten over “Maand van de klassieker #3 verzamelplek recensies en leeservaringen”

1. Hoi Sandra, hier het beginartikel uit mijn reeks over het “Geheim dagboek” van Hans Warren: http://erikleest.blogspot.com/2018/07/hans-warren-homo-dichter-criticus.html. Er staan op dit moment behalve het beginartikel 13 besprekingen (deel 0-12) met een korte beschrijving van de inhoud plus uitgebreide citaten op mijn blog. Ik hoop in de loop van augustus en eventueel september de resterende delen te bespreken. Sandra, veel succes met je maand van de klassiekers. Groetjes, Erik

2. Hoi Sandra, deel 14-16 van Hans Warrens “Geheim dagboek” heb ik inmiddels ook gelezen en besproken op mijn blog. De bespreking van deel 17 komt morgen (is ook klaar). Met lezen ben ik inmiddels in deel 19. Het ziet er naar uit dat het gaat lukken om de hele serie aan het eind van deze maand gelezen te hebben. Groetjes, Erik

3. Hoi Sandra,
    Daar ben ik nog even. Ik las tussen neus en lippen ook nog Van den Vos Reynaerde door een anonieme schrijver. Ik las deze versie: https://www.dbnl.org/tekst/_vos001zinr01_01/ De Middelnederlandse versie is ook te krijgen, maar dat ging me iets te ver boven mijn pet. Deze vertaling uit 1912 geloof ik, is goed te lezen. Ik heb er geen recensie over geschreven want daar heb ik even geen tijd voor. Maar ik wilde deze toch wel graag hier vermelden want als er één boek een klassieker is dan is het deze wel! Het was leuk om dit verhaal nog eens te lezen. In mijn jeugd was ik vaak in Hulst, Zeeuws-Vlaanderen en in die buurt speelt ook het verhaal van de Vos Reynaerde. Je komt hem daar overal tegen. Het was dus ook een tripje terug naar mijn jeugd, leuke herinneringen.

4. Hoi Sandra, ik heb inmiddels het “Geheim dagboek” van Hans Warren helemaal uit. Besprekingen van deel 18-20 staan al op mijn blog. Als het goed is komt deel 21 de 18e en deel 22 de 20e. Ik wil ook nog de twee bloemlezingen die van het dagboek gemaakt zijn doornemen, en dan het boek over de kunstverzameling van Hans Warren en als laatste het “Natuurdagboek” dat Hans Warren bijhield voordat hij begon met zijn “Geheim dagboek”. Groetjes, Erik

5. Hoi Sandra, ik heb inmiddels de besprekingen van “Geheim dagboek deel 22”, het natuurdagboek “Ik ging naar de Noordnol” en het boek over de kunst die Hans en Mario verzameld hebben “Verre werelden” op mijn blog geplaatst. Er komen nog twee besprekingen van de bloemlezingen, maar dat kan nog wel even duren omdat ik tegelijkertijd ook al mijn aantekeningen wil nalopen om te zien of ik misschien een mooi citaat heb gemist. Als laatste volgt een Nawoord, dat heb ik grotendeels al geschreven, maar dat publiceer ik als afsluiting van de reeks. Groetjes, Erik